Marin

  • Marine_04
  • Marine_03
  • Marine_02
  • Marine_01

Korrosion och elektriska fel på grund av salt och fukt måste vara det mest irriterande och kostsamma problemet på fartyg och båtar. I de fall det inte behandlas, kommer det aldrig att sluta. Saltvatten är tufft för stål men betyder döden för elkomponenter, elektronik och fartygsägarens budget. Rost i skrov, bryggdäck, kedjespel, kranar, luckor och oanvänd utrustning som livbåtar och ankarspel kostar mycket pengar och är mycket irriterande. Dessutom kan oåtkomliga ställen normalt inte underhållas. Dålig kontakt i omkopplare, komradio, magnetventiler och nätverksanslutna instrument kan vara tidskrävande att hitta. Men gör man inget åt problemet så kommer det att kosta ännu mer pengar!

Förebyggande underhåll sparar pengar, ökar drifttid och till och med sparar liv! CorrosionX tränger in och skyddar skrov och bultar som ingen har sett sedan fartyget byggdes! Spraya hålrum, rör och luckor i förväg och slipp använda skärbrännare, rosthammaren och svetsen! CorrosionX är tyst, icke brandfarligt och med extremt lågt gift innerhåll.

CorrosionX är designad för och med den amerikanska marinen. Det är därför den har USA och NATO Mil-specifikationer. CorrosionX är framtagen för att motstå de extrema förhållandena på fartyg i flottan. CorrosionX Heavy Duty är bestäändig mot tvättning av utrustning på däck. MaxWax som efter 2 timmar blir halvhård temperaturtålig upp till 200 grader, binder till metall, blir inte hal att gå på och den kletar inte fast i kläder, verktyg eller fiskeredskap.

Vissa produkter är bra för antingen elektronik ELLER över gummi / neopren ELLER på heta motorer men CorrosionX kan användas säkert i ALLA applikationer. Den driver ut fukt och förseglar mot fukten. Den smörjer, är extremt bra på att krypa in och tränga igenom.

Eftersom det inte är brandfarligt är det säkert att använda CorrosionX i även det hetaste maskinrummet. Påverkar inte gummislangar eller neopren tätningar.

Vi hjälper dig gärna att välja rätt produkter. Kontakta oss för gratis rådgivning och en kostnadsfri offert.

Ring +46 (0)79 320 52 57

Produkter för Marin:

Typiska applikationer:

  • – Schackel, kedjor, svirvlar och drivhjul
    – I verkstaden för att klippa trådar
    – Att ta bort de mest envisa beslagen
    – Frostsäkra lås och gångjärn
    – Skydda radio och antenner (säkert upp till 39.000 V)
    – Livbåthållare och kablar
    – Smörj och lösgöra det som rostat fast och kärvar permanent
    – Frigöra fastrostade containerdörr gångjärn
    – Skydda kylar, frysar och luftkonditioneringsutrustning, generatorer och omkopplare
    – Rullar och skenor till luckor, dörrar, magnetventiler och sensorer

  • Applicering och täckningsförmåga CorrosionX Heavy Duty
  • Är CorrosionX bra att använda utomhus?
  • Är CorrosionX Heavy Duty bra att använda utomhus?
  • Är CorrosionX som WD 40 eller CRC 5-56?
  • Blir CorrosionX Heavy Duty en klibbig yta när den applicerats?
  • Finns det några skadliga ämnen i CorrosionX Heavy Duty?
  • Finns det några skadliga ingredienser i CorrosionX?
  • Hur fungerar det?
  • Hur jämför CorrosionX med vaxbeläggningar eller DENSO Tape eller vaxartade beläggningar?
  • Hur länge kommer en beläggning vara? (CorrosionX Heavy Duty)
  • Hur skiljer sig CorrosionX Heavy Duty från CorrosionX?
  • Hur tillämpas CorrosionX Heavy Duty?
  • Kan du måla över CorrosionX?
  • Kan jag använda CorrosionX Heavy Duty för att förhindra fastrostning eller som smörjmedel vid montering?
  • Kan jag använda CorrosionX på kretskort?
  • Kommer CorrosionX att ta bort rost?
  • Kommer CorrosionX att vara bra för mina luftverktyg?
  • Kommer CorrosionX HD att ta bort rost?
  • Kommer det att skada gummi eller neopren?
  • Lämna CorrosionX en klibbig yta?
  • När använder jag CorrosionX Heavy Duty kontra CorrosionX?
  • När använder jag CorrosionX Heavy Duty respektive standard CorrosionX?
  • Stoppar CorrosionX Heavy Duty elektrolys?
  • Vad används CorrosionX Heavy Duty på?
  • Vad är hållbarheten?
It is a bit just like assembly a great F/A 20 right after www.replica-watches.is flying a new Cessna 152 * there isn't any assessment.